MAGYAR NYELVTAN
11. hét 8. o. nyelvtan
9-10. hét 8. o. nyelvtan
8. hét 8. o. nyelvtan
Április 27- május 3. nyelvtan 8. o.
Április 20-26. nyelvtan 8. o.
Április 6-19. nyelvtan 8. osztály
3. hét 8.o. magyar nyelvtan
- osztály nyelvtan
Kedves 8. osztály!
Befejeztük az összetett mondatok elemzésének tudnivalóit. Kérem, hogy a következő feladatokat magadtól oldd meg! Jegyet szeretnék rá adni. Munkád legyen igényes és olvasható. A megoldásokat lefényképezve, legkésőbb március 29-ig kérem. E-mail:
Feladat: A tankönyv 55. oldalán lévő ábrát, jó szellősen másold le a füzetedbe, majd egészítsd ki. Minden alá – és mellérendelő mondathoz írj egy – egy oda illő példamondatot, amelyben a tankönyv és a füzeted lesz a segítséged. ( A sajátos jelentéstartalmú mondatokat, a mondatrend, írásjelek és a többszörösen összetett mondatokat hagyd ki az ábrából!!! ) Ha ez megvan, akkor válaszolj a következő kérdésekre.
- Mi az összetett mondat?
- Mi jellemzi az alárendelő összetett mondatokat? (Figyelj, ez kifejtős, több helyes állítást kell megfogalmazz!!Kutass, nézd át a tanultakat! )
- Milyen típusai vannak a mellérendelő összetett mondatoknak?
- Hogyan állapítjuk meg, hogy milyen típusú az alárendelésünk? (Ld. elemzés lépései! )
- Elemezd a tanult módon a következő mondatokat! Készíts ábrát, jelöld a tagmondatokat, kötőszót, utalószót.
Péter elment a barátjához, de nem találta otthon.
Felhős az ég, ezért vigyél magaddal esernyőt.
El kellene döntenünk azt, hogy mit csináljunk szombaton.
Olyan nadrágot szeretnék, amilyen a tiéd.
Akit már egyszer hazugságon kaptak, hiába mond igazat az.
Akkor találkoztam a kapussal, amikor épp ment be az öltözőbe.
Ahogy irodalomhoz írtam: egy e-mailben küldjétek el az irodalom, nyelvtan és történelem házikat, ne külön – külön. Egy hét áll a rendelkezésedre, ha mindent megoldottál egy levélben csatold a feladatokat. A más módon eljuttatott feladatokat nem fogom értékelni.
Tekintettel a kialakult helyzetre, küldöm egy hétre előre a feladatot. Kérem, hogy lefényképezve (ez a későbbi dokumentációhoz kell), e-mail címemre elküldve ( ), legkésőbb március 25-ig készítsétek el. A levélben kérem a tanuló nevét, hogy azonosítani tudjam kitől jött a levél JJó munkát kívánok!
Nyelvtan:
Munkafüzet 41/1 feladat; 42-43. oldal