– Feladat: tankönyv: 74.o./1. a. b.-t írásban a füzetbe, c., 2.a., 3.a.- az egész szöveget leírni a füzetbe és utána elemezni.
Ezeket is mind tollal csináljátok, kivéve a mondatrészek aláhúzásait.
Jó munkát, vigyázzatok magatokra és másokra!
Beadási határidő: 2020. április 1. (Nem vicc!)
Ha elkészült, kérek egy fotót a címre.
Ezeket a feladatokat egy hétre kaptátok, kérem, hogy saját időbeosztással, de legkésőbb március 25-ig (szerdáig) készüljenek el. Az írásbeli munkákról e-mailben kérek egy/ több fotót. Email címem: . Az e-mailben szerepeljen a tanuló neve!!!!!!
Nyelvtan:
Tankönyv 70-73. oldalig olvasni és a kérdésekre válaszolni a füzetbe, a mondatokat a tanult módon elemezzétek.
Kérlek, hogy tollal, szépen, áttekinthetően dolgozzatok!
Ha elkészült, kérek egy fotót a címre.
Ezeket a feladatokat egy hétre kaptátok, kérem, hogy saját időbeosztással, de legkésőbb március 25-ig (szerdáig) készüljenek el. Az írásbeli munkákról e-mailben kérek egy/ több fotót. Email címem: . Az e-mailben szerepeljen a tanuló neve!!!!!!
Irodalom:
Tankönyv 90-94. oldalig olvasni, füzetbe megoldani a 94. oldal kérdések feladatait.
Mindenki külömbözö készség és képesség szintel rendelkezik, ezért megpróbálom az otthoni testmozgás lehetőségeit egy-két javaslattal segíteni. Az új ötleteket, a jó ízlés határán belül, elfogadom és lehetőség szerint átadóm a többi tanulónak.
Próbáljatok minden nap mozogni, a testnevelés órán tanult mozgásformákat gyakorolni.
A szülőket megkérném, a lehetőségeket figyelembe véve. segítség a gyerekeket az otthoni testnevelésben, mert minden közös mozgás erősti a családi köteléket és megismerhetik a gyerekük készség, képesség szintjét. Javasolnám a szabadtéri mozgásformákat, de csak a családtagokkal. Tavaszi napsütés, friss levegő az egészségünk alapja.
Kötelező tananyagot nem fogok küldeni, mert testnevelő tanár nélkül nehezebb lenne megtanulni.
Mindenki használja fel az eddig tanultakat és az otthoni lehetőségeket ( labda, kerékpár,görkori) felhasználva, végezzen el egy nehezebb gyakorlatsort és video felvételen küldje el nekem. Email címem Olyan gyakorlatokat mutassatok be, amit könyen és ügyesen el tudtok végezni, mert mindenki jegyet fog kapni. Összetett gyakorlatokat várok, amit testnevelés órán váltóversenyeken gyakoroltunk, vagy kerékpár, görkori akadálypályát. Páros labdadobások elvégzésében a szülő vagy tesó segíthet A honap végéig mindenkitől két videot kérek. Komolyságot, jó magatartást várok !! Bemutatod a gyakorlatokat, a tanárnak nem üzenget, jópofizik !!
Választható feladatok és eszközök, ami otthon van ! Nem kell vásárolni semmit !!
Készítsd el a szöveget a mintának megfelelően. Beadási határidő: 2020.05.11. A discordba még nem mindenki csatlakozott, a következő óránk 2020.05.07. 9:00-kor kezdődik. A link aki még nem csatlakozott a következő: https://discord.gg/Q5qWRZg
Feladat szövegszerkesztő program segítségével, ez lehet a classroomba épített is. Húsvéti népszokások Németországban címmel kérnék egy dokumentumot leadni. Saját munkákat várok másolást nem tudok értékelni, csak az egyéni munkát. Csak a classroomban leadott feladatot értékelhető.
Beadási határidő: 2020.04.08. 23:59.
Kedves Szülők!
Kedves Diákok!
Google Tanterem használata!
Ez az alkalmazás @gmail.com-os email címmel érhető el. Aki nem rendelkezik ilyen címmel, az még a mai nap folyamán regisztráljon. Ehhez szülők segítsége szükséges 14 év alatti gyermekek esetében.
Kérnék mindenkit, hogy a mellékelt tankönyvi anyagot figyelmesen olvassa át és az alapján készítsen egy vázlatot! Az összefoglalásból már nem kérek vázlatot. Az összefoglaló részt is mellékelem átolvasásra, amihez egy témazáró teszt is készült. A teszt többször kitölthető, itt is a legjobb eredményt írom be. A teszt kitölthető június 4-ig. Kérek mindenkit, hogy ne csak a tesztet írja meg, hanem a feladatot is töltse fel a tanterembe! Több feladatot ezenkívül nem fogok adni.
Ez a tankönyvben amit mellékelek három anyagrész, de ha átolvasod, akkor látni fogod, hogy mennyire összetartoznak. Ezekkel a halmazállapot-változásokkal nap mint nap találkozunk közvetlen környezetünkben. Kérlek figyelmesen olvasd el a mellékelt tananyagokat, nézd meg a kísérleteket és utána kezdj hozzá a megadott szempontok szerint a vázlatíráshoz.
A vázlatot, amit kérek készíteni, a tanterembe kell feltölteni, a következőket tartalmazza:
Fogalmak (amit mindenféleképpen tartalmaznia kell vázlatnak.)
Olvadás
Fagyás
Párolgás
Forrás
Lecsapódás
Egy-egy példát kérnék írni mindegyik fogalom mellé a hétköznapi életből.
Ne kapkodj, van időd!
Beadási határidő: 2020.05.26. 23:59
Figyelj oda, mert két feladat is kiosztásra kerül a tanteremben, az első 2020.05.13. 8:00, a második 2020.05.14. 8:00!
Tananyag 2020.05.14.
Az második anyagrészünk A hőterjedés. A link segítségével olvasd el figyelmesen és nézd meg a kísérleteket. Feladat vázlat készítés wordben és azt feltölteni a tanterembe.. Határidő: 2020.05.19. 23:59
A következő témakörünket a mellékelt tankönyv segítségével vesszük végig. A Hőtan alapjaival ismerkedünk meg egy kicsit egyszerűbb formában mint a saját tankönyvben van.
Az első anyagrészünk A hőmérséklet mérése. A link segítségével olvasd el figyelmesen és nézd meg a kísérleteket. Feladat válaszolni a mellékelt dokumentum kérdéseire és azt feltölteni a tanterembe.. Határidő: 2020.05.17. 23:59
A következő tesztet kérném kitölteni 2020.05.12-ig. Igaz a teszt témazáró, de többször kitölthető. Remélem az eddig tanultak alapján mindenki ötösre írja. Jó munkát. Csütörtökön találkozunk az órán remélem mindenki ott lesz.
A következő anyagrészünk A testek úszása . A tankönyv 102 -104. oldalig. A link segítségével olvasd el figyelmesen és nézd meg a kísérleteket. Feladat A testek úszása címmel egy dokumentum készítése. A classroomba kell feltölteni.
Határidő: 2020.05.05. 23:59
Tananyag 2020.04.20.-27. Arkhimédész törvénye.
A következő anyagrészünk Arkhimédész törvénye. A tankönyv 99.-101. oldalig. A link segítségével olvasd el figyelmesen és nézd meg a kísérleteket. Feladat Arkhimédész életéről gyűjtőmunka. Választhatsz, hogy prezentációban vagy szövegszerkesztő program segítségével készíted el.
Határidő: 2020.04.27. 23:59 (A hang anyagrész kimarad!)
Ez az alkalmazás @gmail.com-os email címmel érhető el. Aki nem rendelkezik ilyen címmel, az még a mai nap folyamán regisztráljon. Ehhez szülők segítsége szükséges 14 év alatti gyermekek esetében.
Május 31-ig küldjetek négy 3-4 perces videót, minden héten egyet. Ezekből a gyakorlatokból kötelező választani :
fekvőtámasz, felülés, törzsemelés, szökdelés helyben vagy lécsőre, távolugrás, futás, labdavezetés bóják (vizes flakonok ) között, labdadobások, labdarúgás, pókjárás, rákjárás labdával, akinek van, kisebb súlyzókat lehet használni, mert mindenkinek kell erősíteni, készségeit fejleszteni.
Április 30-ig kértem 5 videót, hetente egyet. Aki nem küldött egyet sem, annak 5 egyest kellett volna beírnom. A jelenlegi helyzetre való tekintettel, nem írtam be csak egyet. Májusban, aki nem küld négy videót négy egyest kap. Testnevelésre, hetente fél óra (30 perc) nem lehet megterhelő.
A szorgalmas tanulóknak köszönöm a videókat, beszámolókat, beírtam a jegyeket.
Kérdéseket email-ben küldjetek.
Üdv. mindenkinek !!
Testnevelésből az 7. osztálytól, a tavaszi szünetig (2020.04.08.) a következőt kérem:
Küldjétek a két videót és rövid leírást a mozgás fontosságáról.( okosdoboz )
Akik mind a három feladatot elküldték,készíthetnek videót vagy írhatnak a kedvenc sportágukról. Az ötös érdemjegyeket erre is megkapják.
Mindenkit megkérek, a videó legyen legalább 2-3 perces!
Használjátok a Mammutmailingyenes alkalmazást, nagyobb fájl is elküldhető!
Várom a leveleket!!!
Minden nap mozgás!! Vigyázzatok magatokra!!!
Tisztelt Szülők és Tanulók!
Mindenki különböző készség és képesség szinttel rendelkezik, ezért megpróbálom az otthoni testmozgás lehetőségeit egy-két javaslattal segíteni. Az új ötleteket, a jó ízlés határán belül, elfogadom és lehetőség szerint átadom a többi tanulónak.
Próbáljatok minden nap mozogni, a testnevelés órán tanult mozgásformákat gyakorolni.
A szülőket megkérném, a lehetőségeket figyelembevéve segítsék a gyerekeket az otthoni testnevelésben, mert minden közös mozgás erősíti a családi köteléket és megismerhetik a gyermekük készség-, képesség szintjét. Javasolnám a szabadtéri mozgásformákat, de csak a családtagokkal. Tavaszi napsütés, friss levegő az egészségünk alapja.
Kötelező tananyagot nem fogok küldeni, mert testnevelő tanár nélkül nehezebb lenne megtanulni.
Mindenki használja fel az eddig tanultakat és az otthoni lehetőségeket (labda, kerékpár, görkori), végezzen el egy nehezebb gyakorlatsort és videófelvételen küldje el nekem.
Email címem
Olyan gyakorlatokat mutassatok be, amit könnyen, és ügyesen el tudtok végezni, mert mindenki jegyet fog kapni. Összetett gyakorlatokat várok, amit testnevelés órán váltóversenyeken gyakoroltunk, vagy kerékpár, görkori akadálypályán. Páros labdadobások elvégzésében a szülő vagy tesó segíthet. A hónap végéig mindenkitől két videót kérek. Komolyságot, jó magatartást várok! Bemutatod a gyakorlatokat, a tanárnak nem üzenget, nem jópofizik!
Választható feladatok és eszközök, ami otthon van! Nem kell vásárolni semmit!
A visszaküldött munkátokat értékelem, jegyek az e-naplóban lesznek, április
hónapra beírva.
Most, ebben a helyzetben a tanulás területén a legfontosabb a bizalom. Erre épüljön ez a pár hónap még inkább.
Ma új témát kezdünk. Jer lássuk az Úr keresztjét! Tk.87.old.-tól.
Eljutni A-ból B-be,idő,tervezés,küldetés,feladat. Jézusnál az A pont a születés a B pont a mai órán, a kereszt.
Tehát,
Betlehem – születés/karácsony
Egyiptom -menekülés
Názáret – nevelkedés
Jordán – keresztelkedés
3 év tanítás,gyógyítás,csoda
Jeruzsálem -bevonulás/ virágvasárnap
Nagycsütörtök -utolsó vacsora, lábmosás,árulás,
elfogás/ Gecsemáné kert,Péter tagadása,
kihallgatás,
Nagypéntek – Ítélet,Pilátus, Keresztrefeszítés
Most ismerkedjünk meg a kereszrefeszítéssel.
Jézus idejében a rabszolgák halála volt. A rómaiak kivégzési módszere volt.
A zsidóknál megkövezés volt a bevett kivégzési mód. A keleti népeknél még ma is alkalmazzák.
A kereszthalál a legfájdalmasabb halálmód, ami hosszú szenvedéssel járt. Az elítéltek seblázat kaptak,addig éltek amíg elvéreztek,kiszáradtak.
Az elítélteknek a nyakukba akasztottak egy táblát, amin a bűnük volt , amiért meg kell halniuk. Végigvonultak a városon,hogy mindenki láthassa őket és elrettentő példák lettek a nép számára. A kereszrefeszítést mindig a városon kívül hajtották végre. Erre volt egy külön hely. Jeruzsálemben a Golgota vagy a Koponyák helye. Jézus is vitt táblát a nyakába akasztva, amin 3 nyelven volt a felirat. Héberül-az ószövetség nyelve,latinul- az elnyomó római hatalom hivatalos nyelve,és görögül-a kor tudományos nyelvén. INRI, ez a felirat rövidítése. A magyar jelentése: A názáreti Jézus a zsidók királya.
Latinul, Jezus Nazarenus Rex Judaerorum. Festményeken így ábrázolják a keresztet.
A jövő héten folytatjuk.
Feladatod, valamelyik evangéliumból elolvasni Jézus életéből a bevonulástól a keresztrefeszítésig terjedő részeket. Most írásbeli nincs.
Köszönöm, ha becsülettel dolgozol.
2020.03.16-20.
Köszöntelek benneteket. Furcsa most még így tanulnunk,de a
biztonság miatt erre van most szükség. Isten úgy alkotta meg az
embert hogy tud alkalmazkodni. Most erre a képességedre lesz
szükség. Ha engedelmes vagy sikerülni fog. Vedd komolyan a tanulást
szeretettel kérlek rá. Azt bizonyára tudod már hogy minden tantárgyból
folyamatosan jegyet kapsz.
Mi most fejeztük be Jézus személye témáját. A hagyományos
feladatsort ilyen körülmények között nem tudom számonkérni.
Beadandó feladatot kell készítsetek amit el kell küldenetek