A birtokos névmás: olvasni-tanulni: tankönyv:76-77. o
– Feladat: tankönyv: 77.o./2. 3.
munkafüzet: 102.o./1. – 104.o. végéig
Itt is tollal dolgozzatok!
Jó munkát, vigyázzatok magatokra!
Beadási határidő: 2020. április 1. (nem vicc!)
Ha elkészült, kérek egy fotót a címre.
Ezeket a feladatokat egy hétre kaptátok, kérem, hogy saját időbeosztással, de legkésőbb március 25-ig (szerdáig) készüljenek el. Az írásbeli munkákról e-mailben kérek egy/ több fotót. Email címem: . Az e-mailben szerepeljen a tanuló neve!!!!!!
Nyelvtan:
Tankönyv 73-76. oldal lap közepéig olvasni, kérdésekre és feladatokra a füzetben válaszolni. A birtokos névmás még nem kell.
Még iskola időben volt egy házi: Toldiné nevében levelet írni a királynak, amiben a fiadat (Miklóst) a kegyeibe ajánlod. Szeretném ezeket látni! Lehet, hogy lesz, akiét leosztályozom.
– Másoljátok le a 7. ének szómagyarázatait!
– Nézz utána a középkori lovagi erényeknek! Miklós a 7. énekben melyeknek tett eleget, mikor az özveggyel találkozott? Választ a füzetbe kérem.
– Írd le a 7. ének tartalmát tömören, 4-5 mondatban!
– Ha megértetted, hogy mi az a metonímia, írj néhány hétköznapi életben használatosat!
Tollal dolgozzatok, szépen, áttekinthetően!
Ha elkészült, kérek egy fotót a címre.
Ezeket a feladatokat egy hétre kaptátok, kérem, hogy saját időbeosztással, de legkésőbb március 25-ig (szerdáig) készüljenek el. Az írásbeli munkákról e-mailben kérek egy/ több fotót. Email címem: . Az e-mailben szerepeljen a tanuló neve!!!!!!
Irodalom:
Tankönyv 108-112 oldal olvasni és a kérdések, feladatok megoldása a füzetben.
Munkafüzet: 48-50. oldalig megoldani a feladatokat.
Erre az időszakra egy tesztet állítottam össze, mely a határidőn belül többször kitölthető, a naplóba a legjobb jegyet írom be. Kérnék mindenkit a teszt kitöltésére, amennyiben a teszt nem kerül kitöltésre az elégtelen osztályzatot von maga után.
A teszt 2020.05.13 8:00 órától tölthető ki.
Eddig tölthető ki: 2020.05.22. 23:59
A feladat a következő a tanultak alapján kérek egy prezentációt feltölteni a tanteremben “A számítógép felépítése” címmel. Tartalmazhat internetes képeket, vagy saját készítésű ábrákat, minden estben kérném a források megjelölését, elég az utolsó dián egyben felírni. A feladat határideje: 2020.05.11. 23:59. Kérném a határidő pontos betartását.
A discordhoz akik még nem csatlakoztak a következő linken keresztül tudnak: https://discord.gg/fC7V9SE. A következő online óra 2020.05.07. 08:00 várok mindenkit.
Tananyag 2020.04.20 -30.
Erre az időszakra egy tesztet állítottam össze, mely a határidőn belül többször kitölthető, a naplóba a legjobb jegyet írom be. Kérnék mindenkit a teszt kitöltésére, amennyiben a teszt nem kerül kitöltésre az elégtelen osztályzatot von maga után.
Prezentáció készítés a feladat a fenti címmel. A classroomba kell feltölteni, vagy lehet használni a tanterembe beépített programot is. Kérnék mindenkit a határidő pontos betartására.
Beadási határidő: 2020.04.08.23:59.
Kedves Szülők!
Kedves Diákok!
Google Tanterem használata!
Ez az alkalmazás @gmail.com-os email címmel érhető el. Aki nem rendelkezik ilyen címmel, az még a mai nap folyamán regisztráljon. Ehhez szülők segítsége szükséges 14 év alatti gyermekek esetében.
Közösségben élünk. Most egy kis és zárt közösségben éled a napjaidat.
De ha elmúlik a járvány és nem lesz veszély újra megnyílik a lehetőség a
nagyobb közösségben való forgolódásodhoz. Barátok,iskola,játszótér,stb.
Az egyház is egy közösség. Erről tanít minket a hitvallás.
Kérlek most nyisd ki a Tk .a 7 0. oldalon.
A hitvallási részben ezt olvashatod:hiszem az egyetemes keresztyén anyaszentegyházat,a szentek közösségét. Most kérlek olvasd el a lila mezőt.
Az egyház Krisztus népe. Mert akik Krisztushoz tartoznak azokat az egyházban lehet megtalálni. Az úszókat egy sportegyesületben. A bélyeggyűjtőket sem a bányában keressük, hanem a bélyeggyűjtők klubjában.
3 szó:egyház, egyetemes szent, ezeket kell megértenünk.
egyház:=kihívottak,a világból,a bűnből,a bűn országából — az élet országába.
Isten hív és akik meghallották a hívó szót,követik Jézust,Istent. De nem
magukban titokban,hanem az egyházban,együtt másokkal.
szent:=ez a szó azt jelenti,hogy Isten számára elkülönített. Szent az egyház
mert Isten tulajdona. Ő igéje és Szentlelke által gyűjti,hívja a tagjait,
akik Krisztust Megváltójuknak vallják.
Most nézd a hajós képet. Ez nem csupán egy kép,hanem ezek az egyház jelképei:a hajó,hal,kereszt,galamb.
Akkor értelmezzük. a hajó a vízen van,a víz a világ, amiben megtalálható a bűn.
A hajó=egyház a világban él a bűnben. És rossz felé sodródik.
A megmaradást a hajó biztosítja,akik a hajóban vannak, azok Krisztushoz tartoznak,a Krisztus megtartja őket. Az árboc a megváltó Krisztusra mutat,aki a kereszten meghalt minden emberért. A vitorla, ha bele kap a szél akkor megy előre. A Szentlélek(galamb) viszi előre az Egyház ügyét.
A hajó hánykolódik a vízen, de nem merül el! Vagyis Isten megtartja az övéit még akkor is ha nem megy minden könnyedén. Bízhatunk benne!
Olvasd el még egyszer és nézd meg a képet! Remélem megérteted.
Akkor most összegezzük a hitvallásunkat. A világban élő összes keresztyének hitvallása. Három fő része van, Atya, Fiú,és a Szentlélek rész.
Az Atya- teremtette a világot, alkotó, gondoskodik a világról.
A Fiú-meghalt értünk, megváltó, Jézus Krisztus.
A Szentlélek-aki hitet ébreszt, erőt ad.
A Szentlélek pünkösdkor jött el,Jeruzsálemben.3000 ember ekkor megkeresztelkedett,ők azok akik elhitték hogy a keresztre feszített Jézus az Isten Fia Megváltó. Ezen a pünkösdön alakult meg a keresztyén gyülekezet.
A Szentlélek jelképei:tűz szél ajándék,galamb,erő.+ amit ma tanultunk .
Kérlek légy becsületes és válaszolj a feltett kérdésekre,írásban.
Külön lapra, csak a kérdés sorszámát és a válasz írd le.
Majd fényképezd le és küld el március 29-ig (vasárnap)
Nevezd meg a hitvallás részeit!
2, A tanultak alapján fogalmazd meg mit tett az Atya,a Fiú, és a Szentlélek.
3, Mikor és hogyan jött el a Szentlélek?
4, Sorold fel a Szentlélek jelképeit!
5, A hajó mint jelkép: Amit tudsz róla írd le.
Ügyesen dolgozz és becsületesen! Sok sikert.
2020.03.16-20.
Áldás Békesség!Köszöntelek benneteket. Alkalmaszkodva a jelen
helyzethez,békességet kívánok mindenkinek,és kérjük Istent hogy
áldjon meg mindenkit türelemmel,hittel,hidd te is hogy minden rendben
lesz. Ne a félelem hanem a reménység legyen nagyobb bennünk.
Kérjük Istent,hogy ajándékozzon meg az Ő lelkének erejével.
Már tudod,most így kell tanulnunk. Vedd komolyan. Minden héten
kapsz egy levelet tőlem is melyben tanítalak és haladunk előre.
Jegyet is fogtok kapni. Lesz feladat amit meg kell oldanod és vissza
kell küldened erre az e-mail címre:
Témánk az Apostoli hitvallás. Beszéltünk már az Atyáról-aki
teremtette a világot. A Fiúról-aki meghalt értünk,és ezen a héten
a Szentlélekről tanulunk. aki hitet ébreszt,erőt ad .
A Szentlélek eljövetelét a Pünkösd ünnepéhez kötjük.
Húsvét után az 50. napon történt, Jeruzsálemben,az aratás
ünnepén. A történetet olvasd el a Bibliából,elektronikusan is
megtalálod,ha otthon nincs meg könyv alakban.
A Szentlélek láthatatlan. Nem látod de érzed a munkáján
keresztül.
Ebben segítenek a jelképek. Tűz – a tűz éget,ahogyan a tűz
elégeti kártevőket,a Szentlélek elpusztítja a bennünk lévő bűnt.
Szél – egyik tulajdonsága hogy fúj,de nem tudod honnan jött
hol fújt mielőtt odaért hozzád. A Szentlélek munkája is ilyen
titokzatos,nem tudhatjuk kinek a szívében mit végzett el.
Ajándék – nem te vetted hanem úgy kaptad. A Szentlelket
nem lehet megvásárolni,de kaphatod ajándékba Istentől.
Erő – a fizikából ismerjük, jele a nagy F.A Szentlélek erő,
erőt kapunk hogy higgyünk,a jót tegyük.
Galamb -szabadságot fejezi ki. A Szentlélek is szabadon
szárnyal,nem irányíthatod.
Feladatod: 1. A Tk.69. old. tanulni a jelképek + a lila mező
A bibliai történetet amit elolvastál,készíts
belőle képregényt.5-6 kép elég,néhány
mondatta.
A feladatok elvégzését márc.24-ig végezd el.A ” képregényt
Május 31-ig küldjetek négy 3-4 perces videót, minden héten egyet. Ezekből a gyakorlatokból kötelező választani :
fekvőtámasz, felülés, törzsemelés, szökdelés helyben vagy lécsőre, távolugrás, futás, labdavezetés bóják (vizes flakonok ) között, labdadobások, labdarúgás, pókjárás, rákjárás labdával, akinek van, kisebb súlyzókat lehet használni, mert mindenkinek kell erősíteni, készségeit fejleszteni.
Április 30-ig kértem 5 videót, hetente egyet. Aki nem küldött egyet sem, annak 5 egyest kellett volna beírnom. A jelenlegi helyzetre való tekintettel, nem írtam be csak egyet. Májusban, aki nem küld négy videót négy egyest kap. Testnevelésre, hetente fél óra (30 perc) nem lehet megterhelő.
A szorgalmas tanulóknak köszönöm a videókat, beszámolókat, beírtam a jegyeket.
Mindenki különböző készség és képesség szinttel rendelkezik, ezért megpróbálom az otthoni testmozgás lehetőségeit egy-két javaslattal segíteni. Az új ötleteket a jó ízlés határán belül, elfogadom és lehetőség szerint átadom a többi tanulónak.
Próbáljatok minden nap mozogni, a testnevelés órán tanult mozgásformákat gyakorolni.
A szülőket megkérném, a lehetőségeket figyelembe véve segítség a gyerekeket az otthoni testnevelésben, mert minden közös mozgás erősíti a családi köteléket és megismerhetik a gyermekük készség-, képesség szintjét. Javasolnám a szabadtéri mozgásformákat, de csak a családtagokkal. Tavaszi napsütés, friss levegő az egészségünk alapja.
Kötelező tananyagot nem fogok küldeni, mert testnevelő tanár nélkül nehezebb lenne megtanulni.
Mindenki használja fel az eddig tanultakat és az otthoni lehetőségeket (labda, kerékpár, görkori), végezzen el egy nehezebb gyakorlatsort és videó felvételen küldje el nekem.
Email címem:
Olyan gyakorlatokat mutassatok be, amit könnyen és ügyesen el tudtok végezni, mert mindenki jegyet fog kapni. Összetett gyakorlatokat várok, amit testnevelés órán váltóversenyeken gyakoroltunk, vagy kerékpár, görkorcsolya akadálypályán. Páros labdadobások elvégzésében a szülő vagy tesó segíthet. A hónap végéig mindenkitől két videót kérek. Komolyságot, jó magatartást várok!
Választható feladatok és eszközök, ami otthon van! Nem kell vásárolni semmit!
5-6. osztálynak
Gimnasztika gyakorlatok, kar, törzs, láb, legalább 2-3 mindegyikből.
Pók-, rákjárás labdaszállítás, nyuszi, szökdelés, láb között labda.
Labdavezetés, célba dobás mozgó vagy álló labdára, labda szerzés, labdával láb között szökdelés vagy lépéssel előre labda gurítás láb között.
Ugrókötelezés formái, két lábon, egy lábon szökdelés.
Talajtorna gyakorlatok: csak azok a lányok válasszák, akik szőnyeg nélkül be tudják mutatni.
Dobások célba: karikával vagy labdával dobozba, ládába.
Kerékpár, görkorcsolya, gördeszka közül az egyik, ügyességi akadálypálya vizes flakonok használatával.
Tollaslabdázás, alsó, felső ütések, húzások bemutatása párban.
Várom a videókat 2020.03.29-ig, hogy a jegyeket tudjam beírni a naplóba!
Vigyázzatok a testi épségetekre, és az egészségetekre!