MATEMATIKA
MATEMATIKA 2.b
Május 25.: GYAK.:175.o./14. 15.
Május 26.: Gyak.:180. /4.7. 171.o./8.
Május 27.: GYAK.: 181.o.
Május 28.: Gyak.:182.o.
Május 29.: GYAK.:183,o.
MATEMATIKA 2.a
Hétfő (május 25.)
Év végi gyakorlás:
Számok bontott alakjai. Helyük a számegyenesen.
Tk.:191. old-
Kedd (május 26.)
Év végi gyakorlás:
Számok szomszédai.
Az összeadás, kivonás gyakorlása a 100-as számkörben.
GY.:180. 181. old.
Csütörtök (május 28.)
Egyszerű és összetett szöveges feladatok.
Gy.:183.old.
Péntek (május 29.)
Mérések. A hosszúság-, az űrtartalom-, a tömeg- és az időmérésről tanultak ismétlése.
Gy.:190. 191.old.
2.a
Hétfő – május 18.
Kétjegyű számok osztása
Kedd – május 19.
Páros kétjegyű számok fele
Péntek – május 22.
Kétjegyű számok osztása egyjegyű számmal
MATEMATIKA 2.b
Május 18.: TK.:183.o.
Május 19.: Gyak.:170. /4.7. 171.o./8.
Május 20.: TK.: 184.o. 185.o.:2.
Május 22.: Gyak.:172.o.
MATEMATIKA 2.a
Hétfő – május 11.
Kétjegyű számok szorzása egyjegyű számmal a százas számkörben
- Tk.180 – 181.o.
- Gy.169. o.
Kedd – május 12.
Egyszerű és összetett szöveges feladatok.
Csütörtök – május 14.
Kétjegyű számok szorzása egyjegyű számmal
Péntek – május 15.
A szorzat változásainak megfigyeltetése
MATEMATIKA 2.b
Május 11.: Gyak.:165.o.:10.
Május 12.: TK.:180. 181.o.
Május 13.: Gyak.:169./1. 2.a,b,c
Május14,: TK.:182.o./6.
Május 15.: Gyak.:169.o. /2.d,e,f,g,h
TANANYAG 2.A
Hétfő – május 4.
Felmérés (A felmérő feladatsor című kiadvány alapján)
Kedd – május 5.
Többféleképpen számolhatunk
- Tk.176-177.
- Gy.166 – 167. o.
Csütörtök – május 7.
Zárójellel illetve zárójel nélkül: összeg és különbség hozzáadása egy adott számhoz,
összeg és különbség kivonása egy adott számból,
összeg és különbség szorzása egy adott számmal,
összeg és különbség osztása egy adott számmal
- Tk. 178. oldal
- Gy.167. oldal
Péntek – május 8.
Zárójellel illetve zárójel nélkül: a műveleti sorrendről, zárójel használatról tanultak alkalmazása
- Tk.179. oldal
- Gy.168. oldal
TANANYAG 2.b
Május 4.: Számoljunk:82./1. 2.
Május 5.: Számoljunk:82./3.4.
Május 6.: Számoljunk:84./1. 2.a,b
Május7,: TK.:174.o.
Május 8.: Gyak.:165.o. 9.
TANANYAG 2.a
Hétfő – ápr. 27.
Zárójelek használata
- Tk.170 – 171.
- Gy.161 – 162
Kedd – ápr. 28.
Összetett szám – és szöveges feladatok.
- Tk.172 – 173.
- Gy.163 – 164. o.
Csütörtök – ápr. 30.
Zárójelek használata
- Tk. 174 – 175.
- Gy.165/9 – 10.
TANANYAG 2.b
Április 27.: TK.:172.o. Gyak .: 161.o
Április 28.: TK.: 173.o./ 6.
Április 29.: .Gyak,:162.o. /1.
Április 30,: GYAK.:163.o/5.7
TANANYAG 2.a
- április 15. (szerda)
- A maradékos osztásról tanultak tudatosítása, a maradékos osztás gyakorlása
A szorzás és az osztás fogalmának elmélyítése
Tk. 157. oldal, Gy. 151. oldal
- április 16. (csütörtök)
- Testek vizsgálata, csoportosításuk különböző szempontok szerint
Különböző testek lapjainak megfigyelése
Tk. 160-161. oldal, Gy. 154. oldal
- április 17. (péntek)
- A téglatest tulajdonságainak vizsgálata
Tk. 162. oldal, Gy. 155. oldal
- április 20. (hétfő)
- A téglalap kiválasztása a négyszögek közül
A négyzet kiválasztása a téglalapok közül
A téglalapok, speciálisan a négyzet tükrösségének vizsgálata
Tk. 163-164. oldal, Gy. 156-157. oldal
- április 21. (kedd)
- A kerület fogalmának előkészítése
Tk. 166. oldal, Gy. 159. oldal
- április 23. (csütörtök)
- Testek építése színes rúdból. Testek tükörképének előállítása
Tk. 168. oldal
- április 24. (péntek)
- Testek elől -, és felül- és oldalnégyzetének megfigyelése
Tk. 169. oldal, Gy. 160. oldal
TANANYAG 2.b
Április 20.: Gyak .: 149.o
Április 21.: GYAK.: 150.o.
Április 22.: .Gyak,:151.o.
Április 23,: Számoljunk:78.o.
Április 24.: Számoljunk: 79.o.
TANANYAG 2.B
Április 6.: TK.: 154. 155. 156.o.
Április 7.: TK.:157.o. GYAK.: 144.o.
Április 8.: TK.:159.o.
TANANYAG 2.A
Március 30. hétfő
– Bennfoglalás és részekre osztás 9-cel.
– A szorzás és az osztás kapcsolata.
– Szöveggel adott függvény táblázatának kitöltése.
Tk. 139. old.
Tk. 148. old. (színes)
Március 31. kedd
– A 9- es szorzótábla ( szorzás, osztás gyakorlása )
– Összetett számfeladatok megoldása, műveleti sorrendről tanultak ábrázolása.
Tk. 149. old. (színes)
Tk. 140. old. (gyakorló)
Április 02. csütörtök
– Szöveges feladatok, következtetés egyről többre, többről egyre.
– Fejtörő feladatok.
– Folyamatos ismétlés: összeadás, kivonás.
Tk. 150. old.( színes)
Tk. 141. old. ( gyakorló )
Április 03. péntek
– Szöveges feladatok.
– A tanult szorzótáblák gyakorlása.
Tk. 151. old.( színes )
Tk143. old. ( gyakorló )
Április 06. hétfő
– Szorzás 1- gyel, 1 többszörösei.
– A szorzásról és a szorzótáblákról tanultak áttekintése, összefoglalása, gyakorlása.
Tk.154. old. 155. old.
Tk. 145 -146 old. ( gyakorló )
Április 07. kedd
– Osztás 1-gyel, a 0 osztása.
0-val nem lehet osztani.
– Az osztásról tanultak áttekintése, összefoglalása, gyakorlása.
Tk. 156. old.
Tk. 147 – 149. old( gyakorló)
- március 23. (hétfő)
- Kapcsolatok keresése az eddig tanult szorzótábák között (a műveleti sorrendről tanultak alkalmazásával)
- Bennfoglalás és részekre osztás 8-cal
- A szorzás és az osztás kapcsolata Tk. 140.;141. (színes)
- március 24. (kedd)
- A 8-cal való maradékos osztás.
Tk. 142. oldal (színes) ¸
Tk. 137. oldal (gyakorló)
- március 26. (csütörtök)
Tk. 144. oldal (színes)
Tk. 135. oldal (gyakorló)
- Folyamatos ismétlés a füzetben. (Összeadás, kivonás, a tanult szorzótáblák)
- március 27. (péntek)
- 9-cel növekvő, illetve csökkenő sorozatok alkotása
Tk. 138. oldal (gyakorló)
- A 9 többszörösei, az egyjegyű számok kilencszerese.
Tk. 146.; 147. oldal (színes)
TANANYAG 2.B
MATEMATIKA 2.b
Március 30.: Számoljunk: 64., 65.o.
Március 31.: Számoljunk: 66. 67.o.
Április 1.: Számoljunk: 68. 69.o.
Április 2.: Számoljunk: 70. 71.o.
Április 3.: Számoljunk: A tudáspróbán elért eredmény alapján a saját csoportjuk 2 gyakorló oldalát oldják meg!
FELADATOK március 27.:
MATEMATIKA: TK:152.o., 153..
FELADATOK MÁRCIUS 26.:
MATEMATIKA: TK:150.o613. 14., 151.o/16. GYAK.:139.o/5.6.
FELADATOK MÁRCIUS 25.:
MATEMATIKA: TK:148.o, 149.o, GYAK.:139.o/5.6.
FELADATOK MÁRCIUS 24.:
MATEMATIKA: TK:146.o, 147.o, GYAK.:138.o
TANANYAG 2.A
03.19 (csüt) -103. óra
– soralkotások 8-al
A 8 többszörösei, az egyjegyű számok nyolcszorosa
TK 140.oldal; füzetben – fejszámolás “lottó” (6×8, 9×7….)
– műveletek (pl. 25+17=; 62-46 =…)
-” összetett feladatok”: (pl. 56:8+7×7=…)
– sorozat (15,23,31…)
– szöveges feladatok
ezt a sémát követem minden matematika órán
03.20. (péntek) – 104.óra
– bennfoglalás és részekre osztás 8-al
– TK 141.oldal (füzetben dolgoztunk a fentiek szerint)
TANANYAG 2.B
FELADATOK MÁRCIUS 19.:
MATEMATIKA: TK:141.o., 143.o.:17.a GYAK.:134.o/Csak a számítást és a választ írják le!
FELADATOK MÁRCIUS 20.:
MATEMATIKA: TK:142.o. GYAK.:136.o.
FELADATOK MÁRCIUS 23.:
MATEMATIKA: TK.:144.o./Csak a számolást ,az ellenőrzést és a választ írják
le!/ Gyak.:137.o./18.